העיתון הנטוריסטי הישראלי הווירטואלי הראשון

שנה 1 מס' 1, 20 באוגוסט 2001

עורך: פנחס ברק

בפתיחת העיתון

הורגש הצורך, להוציא לאור עיתון, שבו ניתן לקבל מידע על המתרחש בארץ ובעולם מבחנת הנטוריזם, תוכניות, דעות ועמדות, העיתון יהיה הביטאון של "חוגי ישראל לנטוריזם", שיפעלו אזורית, בתיאום עם ה"עמותה ישראלית לנטוריזם", יש בו מקום לדיווח על חופשות, חוויות ואירועים והצעות.
אנחנו מזמינים את הקהל הנטוריסטי לשלוח מאמרים ותמונות לפירסום בעיתון. החומר צריך להישלח בקובץ וורד, והתמונות לא כבדות יותר מעשרים K .

כתובת למערכת עיתון "חוגי ישראל לנטוריזם"

naturism@naturism.co.il

ביקור באילת

לאחר נסיעה ארוכה, דרך מצפה רמון, בדיקת כפר נופש שיוכל להתאים לפעילות סוף שבוע שלנו, הגענו לאילת, ובדקנו את החוף בקפדנות, והתברר שאין תקווה בחופי אילת.
רוב החופים הם מסחריים, חוף יפה ארוך נסגר והוכרז כשמורת טבע, ורק בתשלום אפשר להיכנס.
על אף קרבתנו הרעיונית, אין הרשות מוכנה לשתף פעולה ולהקצות קטעי חוף או שטחים בהן האדם יוכל לבלות בטבעיותו, ולמרבה הפלא וכבר נענינו בשלילה בעבר.
עברנו לטייל בהרי אילת, והגענו לעין נטפים שאפשר להתקרב אליו ברכב
  4X4   אך גם הולכי רגל נוהגים לפקוד את המקום .
מן הכביש כעשרים דקות הליכה בדרך עפר , עד שמגיעים לירידה תלולה שדורשת קצת אומץ אך כדאי מאוד לרדת.
באמצע מדבר יבש מטפטפים מים מסלע, ונאגרים בברכה קטנה חצובה בסלע.
כשהגענו ישבו ליד הברכה, שני בחורים לבושים בטלית קטן, על כן חיכינו בצל.
בשלב מסוים הנערים המשיכו בדרכם, אולם עוד בחור ועוד שלוש בנות הגיעו מתוך הוואדי, והתיישבו ליד הברכה, ולא ידענו מה רצונם, האם הם רצו להתרחץ בברכה, כפי שאנחנו ביקשנו, בעירום מלא, והם למעשה מחכים עד שאנחנו נסתלק, הערתי להם שאם הם רוצים להיכנס לברכה, אז שלא ירגישו אי נוחיות, וכי אז נהיה מוכנים אפילו להשתתף בחגיגה, הם לא הבינו את הרמז, והתחילו לשאול כל מיני שאלות, היכן אנו גרים, כמה זמן אנו מטיילים, וכמובן כך הם גם ענו על שאלותינו והתברר שהבחור שכלל לא חבש כיפה הוא תלמיד ישיבה, והבנות אף הן לומדות במוסד דתי, כעבור זמן מה קמו ועזבו את המקום והיינו לבדנו עם המים ועם הציפורים והיעלים, ששמרו מרחק מאתנו והתבוננו בנו, כמובן במקום טבעי כזה אי אפשר שלא להתמזג עם הטבע בדרכנו, מהר מאוד נכנסנו למים ,  שלא היו נקיים כל כך, אבל צוננים ומהנים,

ישבנו כשעה והתחבאנו בתקווה שהיעלים יתקרבו אלינו, אבל הם נשארו במרחק ביטחון, וכנראה כעת הם המתינו עד שאנו נסתלק כך שיוכלו לשתות מן המים ,  הסתכלנו על הציפורים יפות , ועבר לידנו מכרסם בצבע כתום ללא זנב.

אחרי כשעה וחצי ישיבה והנאה במקום התלבשנו וחזרנו ועלינו באותה דרך שירדנו והתברר שהעליה קלה שבעתיים מן הירידה.

האגם המוסתר בתמנע

האיש שלנו באילת הצטרף אלינו כדי להציג מקום באזור תמנע, האגם המוסתר, בתוך השטח של המפעל, כלומר לא בפארק תמנע אלה פונים לכיוון המפעל, בשלב מסוים, על יד מבנה בלוקים הרוס פונים ימינה, ורואים בור ענק מגודר, משם אפשר לראות את האגם למטה, אנשים עם רכב רגיל יכולים להתקדם עד הירידה, ומשם אפשר לרדת ברגל בדרך העפר לתחתית הבור עם האגם.

המים קצת מלוחים, אבל נהדרים וקל לשחות בהם, האיש שלנו באילת סיפר שהמקום מתאים לנטוריזם רק בימי השבוע או ימי שישי, כי בשבתות גם אוהדי טקסטיל נוהגים לפקוד את המקום.
שחינו באגם בהנאה, והאיש שלנו באילת היה מוכן לצלם אותנו.

מהאחזות נח"ל לכפר נופש לבילוי בערום

המקום: באמצע הדרך בין מצפה רמון לאילת.
לכאן הובאנו על ידי שני חברי קיבוץ סמר, אשר מציעים לנו בילוי נטוריסטי במקום לסוף שבוע, בתנאים אטרקטיביים במיוחד.

במקום יש חדר אוכל ומטבח, חדר תרבות, שתי כיתות, ברכה קטנה מאוד לא לשחייה אלא כדי לטבול בה, יש מתקנים למשחקי ילדים, מגרש כדור סל וכמה שטחי דשא.

חדרים מצוננים עם מיטות ושירותים, למשפחות וליחידים.

לפי הערכתנו בכיתות אפשר להעמיד שולחנות פינג פונג.

וחשבנו על פעילויות שאפשר לעשות במקום.
למשל קומזיץ בערב הראשון למשל ביום חמישה בערב החל מן השעה 20.00, למחרת משחקי חברה, מנוחה כמובן שיחות חברתיות ופעילות ספורט למשל מרוץ שקים, והתעמלות אירובי וריצות, בערב השני, יש כמה אפשרויות, למשל טיול באחד הוואדיות, לפי חבר הקיבוץ כלל לא צריכים להתלבש כדי להגיע לאותו ואדי, כי בלילה אין כמעט תנועה, וכמורה נהיגה מוסמך ציין שהנהיגה בערום כלל לא אסורה לפי חוק ורק חגורת בטיחות מחוייבת על פיו.
כאפשרות הוצע אפילו טיול חמורים בהדרכת שפי הנגבי, בעל עדר גמלים לרכיבה. פעילות אחרונה זאת אינה כלולה במחיר כמובן.
המחיר המוצע לסוף שבוע, שתי לילות ושיש ארוחות 300 ש"ח לאיש, מה דעתכם ?

חוף קלי"ה בתנופה

לכתבנו נודע, שחוף קלי"ה מתכוון להשקיע כספים לשיפור התנאים בחלק הנטוריסטי של החוף, יש כוונות להמשיך את הסגירה של הגדר המפריד, לישר שטח, ולשפוך חול ים, כמו־כן להקל את הירידה לים.

כבר הורחק תיחום החלק לרחצה, כך שאפילו ברוח דרומית המתרחצים בחלק הטקסטיל לא יהיו מול החוף הנטוריסטי.
הוצע לנו לקיים סוף שבוע במקום, שיכול לכלול ארוחה בדווית, מוזיקה לפי בקשתנו, ריקודים באוהל הבדווי ולינה על מזרונים בתוך האוהל, ולמחרת שהות על שפת הים.

במשך מספר שבועות, החוף שירת קבוצות של חרדים, ולא היתה אפשרות להשתמש בחוף הנטוריסטי, מספר אנשים שהגיעו באמצע השבוע אוכזבו.
אפילו התמונה של הנערה בביקיני על השלט של "אטרקציה" כוסתה בנייר, ועדיין אפשר להבחין בסימנים של ההדבקה.
תקופה זאת הסתיימה כעת, כלומר החוף שוב פתוח לבלוי בעירום גם באמצע השבוע. .

אולם תקופה זאת נסתיימה, כלומר שוב החוף פתוח לכל מבקש לבלות בעירום, בכל ימי השבוע, התברר שאנשים לא מעטים נוהגים לפקוד את החוף באמצע שבוע, ואפילו תיירים מחו"ל מגיעים בעקבות הפרסומים שלנו באנטרנט, והמידע שמסרנו לחברי העמותה, וגם ארגונים בחו"ל מופיעים בתפוצה של ידידים.
בשבת האחרונה ביקרו בחוף 20 אנשים לחלקם אין קשר ארגוני, לפעמים מבקרים בחוף השני, שבאים לשעה להשתזף בערום בחלק הנטוריסטי של החוף, דבר שעשוי להיות מעבר הדרגתי לנטוריזם, והצטרפות אלינו.
מפני שטרם הונח שם עלון מידע של העמותה עם כתובות ומספרי טלפון מעודכנים, הונחו במקום עלונים של "חוגי ישראל לנטוריזם".

(פרסומת)
הסאונה של פנחס

לבאי הסאונה של פנחס

לצערנו נאלצנו לסגור את הסאונה לצורך שיפוצים בברכת הקירור, שורשים של צמחים הצליחו לחדור לברכה וגרמו לנזילות